Tuesday

Κολονία Η Anuga των Ελλήνων

Κολονία Η Anuga των Ελλήνων

Στο κομμάτι των γαλακτοκομικών προϊόντων, τα περίπτερα ελληνικών εταιρειών όπως η ΜΕΒΓΑΛ, η Όλυμπος, η Κολιός, η Vivartia, η Δωδώνη ανταγωνίζονταν με αξιώσεις γίγαντες του κλάδου διεθνώς, όπως η Arla Foods και η Emmi

Το ελληνικό ελαιόλαδο, οι ελιές, η φέτα και άλλα τυριά, το κρασί, τα παραδοσιακά γλυκά, τα μανιτάρια, οι πιπεριές, η μαστίχα Χίου, οι σταφίδες, οι κομπόστες και πολλά άλλα ελληνικά προϊόντα πλημμύρισαν στην κυριολεξία τους διαδρόμους των περιπτέρων



Περνώντας την ανατολική πύλη του εκθεσιακού κέντρου της Κολονίας με προορισμό την Anuga, τη μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών του κόσμου, χάνεσαι μέσα σε ένα γκρίζο-μπλε ποτάμι κουστουμαρισμένων στελεχών, που κάθε δύο χρόνια δίνουν ραντεβού με τις νέες τάσεις στον κλάδο

Ο επισκέπτης που βρίσκεται για πρώτη φορά σε μια έκθεση αυτού του βεληνεκούς, όπως η "ΜτΚ" που ταξίδεψε πριν από λίγες ημέρες στην Anuga, αισθάνεται κυριολεκτικά σαν το παιδί που μπήκε για πρώτη φορά σε κατάστημα παιχνιδιών.
Μυρωδιές, γεύσεις και χρώματα από όλον τον κόσμο σε ένα περιτύλιγμα εντυπωσιακό, καινοτόμες ιδέες για προϊόντα που σήμερα ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας, πολιτισμικά διαφορετικές προτάσεις για τη διατροφή είναι μερικά μόνο από τα συστατικά της 29ης Anuga, που ολοκληρώθηκε στα μέσα της εβδομάδας.
Η φετινή διοργάνωση είχε πιο έντονο άρωμα Ελλάδας από κάθε άλλη χρονιά. Η χώρα μας ήταν στην κυριολεξία παντού, τόσο που ο έλληνας επισκέπτης ένιωθε το δίχως άλλο το εθνικό του φρόνημα ιδιαίτερα ενισχυμένο. Έλληνες επιχειρηματίες που συμμετέχουν χρόνια στην έκθεση έσπευσαν να επισημάνουν στη "ΜτΚ" πως η διαφορά με τα προηγούμενα χρόνια ήταν αισθητή, η παρουσία περισσότερο οργανωμένη και οι συμμετοχές κυρίως των μεγάλων ελληνικών εταιρειών εντυπωσιακές. Οι ίδιοι τόνιζαν ότι χρόνια πριν η ελληνική παρουσία θύμιζε περισσότερο φτωχό συγγενή.

Φέτος, ειδικά στο κομμάτι των γαλακτοκομικών προϊόντων, τα περίπτερα ελληνικών εταιρειών όπως η ΜΕΒΓΑΛ, η Όλυμπος, η Κολιός, η Vivartia, η Δωδώνη ανταγωνίζονταν με αξιώσεις γίγαντες του κλάδου διεθνώς, όπως η Arla Foods και η Emmi. Η Ελλάδα είχε φέτος την τέταρτη μεγαλύτερη συμμετοχή στην Anuga μεταξύ 95 χωρών, με 270 επιχειρήσεις. Ο μεγαλύτερος ξένος εκθέτης ήταν η Ιταλία με 1.050 εταιρείες, ενώ ακολουθούσε η Κίνα με 481 και η Ισπανία με 477. Πίσω από την Ελλάδα βρέθηκαν χώρες όπως η Γαλλία, η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Τουρκία και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Η οικοδέσποινα Γερμανία εκπροσωπήθηκε στην έκθεση με 1.098 εταιρείες.

Πέραν της έντονης ελληνικής παρουσίας, η Ελλάδα είχε μερίδιο και στα happenings της έκθεσης. Στο εστιατόριο "Κέρασμα", που έστησε ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ), ομάδα ελλήνων σεφ δημιουργούσε γαστρονομικά εδέσματα με ελληνικά προϊόντα, ενώ στην ημερήσια διάταξη βρίσκονταν ζωντανά μαγειρικά σόου με πρωταγωνιστή τη φέτα συνοδεία ελληνικής μουσικής. Το ελληνικό ελαιόλαδο, οι ελιές, η φέτα και άλλα τυριά, το κρασί, τα παραδοσιακά γλυκά, τα μανιτάρια, οι πιπεριές, η μαστίχα Χίου, οι σταφίδες, οι κομπόστες και πολλά άλλα ελληνικά προϊόντα πλημμύρισαν στην κυριολεξία τους διαδρόμους των περιπτέρων της Anuga, δίνοντας μια αντιπροσωπευτική γεύση από την παραγωγή της χώρας μας στους κλάδους των τροφίμων και των ποτών.

304.000 ΤΕΤΡ. Μ. ΓΕΥΣΕΙΣ

Η Anuga φιλοξένησε φέτος 6.607 εκθέτες από 95 χώρες, οι οποίοι εξέθεσαν τα προϊόντα τους σε περίπου 160.000 αγοραστές από περισσότερες από 160 χώρες σε έναν εκθεσιακό χώρο 304.000 τετρ. μ. Στην καρδιά της έκθεσης βρέθηκαν νέα προϊόντα, καινοτόμες τάσεις και φιλοσοφίες προσαρμοσμένες στο μέλλον. Άλλωστε η έκθεση είχε φέτος θέμα "Taste the Future" (γεύσου το μέλλον).
Ενδεικτικό της φουτουριστικής πινελιάς της διοργάνωσης ήταν το Φόρουμ Γαλακτοκομικών Προϊόντων της Anuga (Dairy Forum), το οποίο φιλοξενούσε τις πρωτοποριακές ιδέες 20 φοιτητών από τη Διεθνή Σχολή Σχεδίου της Κολονίας, για λειτουργικά προϊόντα και συσκευασίες φρέσκιες, μη συμβατικές και κατά περιπτώσεις τολμηρές. Ένα γάλα που βοηθάει στο μαύρισμα χωρίς έκθεση στον ήλιο, συσκευασίες γάλακτος με μαγικούς καθρέφτες που επιτρέπουν στον καταναλωτή να δει αυτό που εκείνος επιθυμεί μετά την κατανάλωση, γάλατα που προστατεύουν το δέρμα μετά την έκθεση στον ήλιο, τυριά που μειώνουν την κυτταρίτιδα, σοκολάτες που βοηθούν τους καπνιστές να κόψουν το κάπνισμα, παγωτά χαμηλά σε θερμίδες και λιπαρά για νύχτες με ρομαντικά dvd και καμία διατροφική τύψη ήταν μερικές μόνο από τις ιδέες που παρουσιάστηκαν στο Dairy Forum. Συσκευασίες πρωτοποριακές, που περισσότερο έμοιαζαν με έργα τέχνης, τραβούσαν το βλέμμα του επισκέπτη και δημιουργούσαν προσδοκία για το τι μπορεί να φέρει το μέλλον στη βιομηχανία των τροφίμων.


Στα περίπτερα της Anuga ήπιαμε νερό Χαβάης από το βαθύτερο σημείο του ωκεανού, παρακολουθήσαμε τη ρωσική αντεπίθεση στα energy drinks, φάγαμε ελληνικό γύρο ολλανδικής καταγωγής και θαυμάσαμε περίπτερα στημένα με φαντασία, χρώμα και δημιουργικότητα.


Και ένα παράδειγμα προς μίμηση κυρίως για τους έλληνες συμμετέχοντες: Η μαζική έξοδος των αυτοκινήτων από τους χώρους της Anuga, που παρέλυε στην κυριολεξία τους δρόμους της Κολονίας επί αρκετή ώρα, δεν συνοδευόταν από το παραμικρό κορνάρισμα των εντυπωσιακά υπομονετικών οδηγών.

No comments: